Orris

Wszystko co powinieneś wiedziec o usługach oferowanych w sieci

Banany - najważniejsze informacje o żółtym owocu

Kiedy nie posiadamy wystarczającej wiedzy odnośnie tego, jak spożywać niektóre produkty lub jak je przyrządzić możemy skutecznie na całe życie zrazić się do rzeczy, które są po pierwsze – niesamowicie zdrowe, a po drugie – pyszne! Bardzo często nie wiemy też, czy niektóre owoce są jeszcze zdatne do zjedzenia.
Dzisiejszy artykuł poświęcony zostanie bananom  z pewnością większość czytelników będzie zaskoczona tym, który bananów jest lepszy – zielony czy ten już mocno brązowy.
Banan to dla nas owoc dostępny na każdym kroku więc nie budzi w nikim żadnej sensacji. Jest tani, pyszny, nadaje się do spożycia na wiele sposobów – jako dodatek do deseru, zmiksowany w szejku, a także jako wytrawny akcent np. w daniu z wieprzowiną lub rybą, a nawet w zupie krem.
Statystyczny Polak zjada nawet 6 kg tych owoców rocznie – czy słusznie?
Okazuje się, że banany to źródło witamin, mikroelementów, łatwostrawnych węglowodanów oraz niewielkiej ilości białka. Są więc jak najbardziej produktem korzystanie wpływającym na nasze zdrowie. Owoce te składają się w 75% z wody oraz węglowodanów. Zawierają potas, magnez, witaminę B, a także serotoninę. Zielona to większa ilość skrobi, żółte – glukozy i fruktozy.
Należy tylko pamiętać o tym, że niedojrzałe są ciężkostrawne.


Zatem wniosek jest prosty – należy jest jak najbardziej dojrzałe banany. Badania wykazały, że ten dojrzały owoc produkuje czynnik martwicy nowotworów, czyli substancje zwalczające patologiczne komórki. Im dojrzalszy banan, tym silniejsze właściwości antyrakowe!
Badania opracowano także w porównaniu z innymi owocami – banan w tym rankingu okazał się liderem!
Zjedzenie jednego owocu chroni przed przeziębieniem!